Stwórz swój własny sklep internetowy

sklep internetowy
Wiele osób chciałoby rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej. I Tobie marzy się własna firma? Możesz spróbować swoich sił w e- biznesie poprzez prowadzenie własnego sklepu internetowego. Wcale nie jest to takie trudne- na początek może to być Twoim zajęciem po godzinach, a w miarę rozwoju działalności możesz w dowolny sposób rozwijać swój biznes, aby w końcu dojść do chwili, kiedy sam będziesz mógł być sobie szefem.

Od czego zacząć tworzenie sklepów internetowych?

Na początku oczywiście musisz zarejestrować swoją działalność w urzędzie. Kiedy już załatwisz formalności prawne kolejnym ważnym aspektem jest biznes plan, czyli w skrócie określenie tego co będziesz sprzedawał, w jaki sposób będziesz rozliczał płatności i jak będziesz dostarczał towar do klientów. Kiedy już będziesz mieć strategię działania- czas na stworzenie sklepu w sieci. W jaki sposób się do tego zabrać? Możesz zlecić wykonanie sklepu internetowego firmie informatycznej- to dość powszechna praktyka. Nie ma sensu jednak na początek tworzyć całkowicie dedykowanego rozwiązania.

Jak szybko zrobić sklep internetowy?

Najlepiej wypróbować sklepy internetowe do wynajęcia w abonamencie, takie jak na przykład Shoper. Tutaj każdego miesiąca opłacasz abonament za korzystanie z już gotowego sklepu. Nie męczysz się z aktualizacjami, integracją- jedyne, co musisz zrobić to zarządzać sklepem. Drugim sensownym rozwiązaniem jest wykorzystanie silnika open source i dostosowanie go do własnych potrzeb. Są dedykowane silniki tego typu będące częścią Joomli czy WordPressa, ale sporą popularnością cieszy się także całkowicie darmowy silnik PrestaShop, który posiada mnóstwo dodatkowych wtyczek, co pozwala na daleko idącą personalizację sklepu. Z kolei jeśli interesuje Cię projektowanie sklepów internetowych na indywidualne zamówienie- musisz liczyć się na znacznie wyższe koszty, a także na dość długi czas wykonania. Sklep internetowy jest bardziej skomplikowaną aplikacją niż prosta strona internetowa będąca wizytówką firmy.

Odpowiednie dostosowanie sklepu

To także jest ważne. Każdy produkt w sklepie powinien zostać przydzielony do odpowiedniej kategorii oraz dobrze opisany. Nie mniej ważna jest także optymalizacja sklepu internetowego pod kątem wytycznych Google. Dzięki optymalizacji sklep będzie wyżej wyświetlał się w wynikach wyszukiwania, co może napędzić nam sprzedaż. Kiedy już nasz sklep będzie gotowy do publikacji i w końcu zaistnieje w sieci- czas pomyśleć o jego reklamie. Warto postawić na reklamę efektywnościową, gdzie płacimy za konkretne efekty. Dobrym pomysłem może być reklama Google AdWords lub pozycjonowanie strony, które warto zlecić profesjonalistom. Nakłady na reklamę powinny przerodzić się w konkretne konwersje, a to na zakończone transakcje zakupowe, które w bezpośredni sposób generują zyski.

Już wiesz co chciałbyś sprzedawać w sieci? Masz pomysł na świetny biznes, który zapewni Ci sukces? Nie czekaj, zacznij po kolei wdrażać swoje pomysły i ucz się coraz to nowych rzeczy.

Artykuł powstał we współpracy z Poznańską firmą tworzącą sklepy internetowe na różnych platformach – Sklepy Internetowe Poznań – Berber

Author: newser

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *